به راه بیاییم تا از راه بیاید

اللهم عجل لولیک الفرج

به راه بیاییم تا از راه بیاید

اللهم عجل لولیک الفرج

به راه بیاییم تا از راه بیاید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

مهدویت - سوال 63

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۰۳:۴۵ ب.ظ

سوال :لطفا بفرمایید در مصائب دشواریها و مشکلات زندگی چگونه باید به امام زمان(عج) متوسل شد؟

پاسخ :از حضرت رضا (ع) آمده که فرمود: هرگاه سختی و گرفتاری بر شما وارد شود به وسیله ما از خدای عزو جل کمک بخواهید و این است (معنی) فرموده خدای عز و جل: ولله الاسماء الحسنی فادعوه بها . و در همان کتاب به نقل از المصباح در ذکر دعاهای توسل به خدای تعالی به وسیله امامان (ع) چنین آمده: توسل به مولایمان صاحب الزمان (عج) اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ وَ حُجَّتِکَ صَاحِبِ الزَّمَانِ عَلَیْهِ السَّلامُ إِلا أَعَنْتَنِی بِهِ عَلَی جَمِیعِ أُمُورِی وَ کَفَیْتَنِی بِهِ مَئُونَةَ کُلِّ مُوذٍ وَ طَاغٍ وَ بَاغٍ وَ أَعَنْتَنِی بِهِ فَقَدْ بَلَغَ مَجْهُودِی وَ کَفَیْتَنِی بِهِ کُلَّ عَدُوٍّ وَ هَمٍّ وَ غَمٍّ وَ دَیْنٍ وَ عَنِّی وَ عَنْ وَلَدِی وَ جَمِیعَ أَهْلِی وَ إِخْوَانِی وَ مَنْ یَعْنِینِی أَمْرُهُ وَ خَاصَّتِی آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ  بار خدایا من از تو می خواهم به حق ولی و حجتت صاحب الزمان (عج) که مرا بر تمام امور یاریم کنی, و به او شر هر گونه موذی و سرکش و ستمگری را از من دور گردانی, و به آن حضرت مرا یاری دهی که تلاشم به آخر رسیده, و هر گونه دشمن و هم و غم و اندوه و قرض را از من و فرزندانم و تمام خاندانم و برادرانم و هر کس که کارش به من مربوط می شود, و بستگان نزدیکم, کفایت کنی اجابت فرمای ای پروردگار عالیمان. (بحارالانوار. 35/94)

سیدبن طاووس در کتاب کشف المحجه به نقل از کتاب رسائل شیخ اقدم محمد بن یعقوب کلینی (ره) از کسی که نامش را برده چنین آورده است: به حضرت ابوالحسن (امام هادی) (ع) نوشتم شخصی مایل است حاجات خصوصی و اسراری را با امام خویش در میان گذارد همانگونه که دوست دارد با پروردگارش بازگوید. پس آن حضرت در جواب نوشت: اگر حاجتی داشتی پس لبهایت را (به شکل گفتن آن) حرکت بده که همانا جواب به تو خواهد رسید. (مکیال المکارم, ج 2 , ص 387)

نماز امام زمان

به نیت نماز امام زمان علیه السلام خوانده می شود, بد ین صورت که سوره حمد را شروع کرده و آیه (ایاک نعبد و ایاک نستعین) صد مرتبه تکرار می شود و بعد از آن, بقیه سوره حمد خوانده میشود, و سپس سوره (قل هو الله احد) را فقط یک بار خوانده و به رکوع رفته و ذکر (سبحان ربی العظیم و بحمده) هفت مرتبه, پشت سر هم تکرار میشود.

و سپس به سجود رفته و ذکر (سبحان ربی الاعلی و بحمده) نیز هفت مرتبه, پشت سر هم تکرار میشود.

رکعت دوم را نیز به همین ترتیب خوانده, چون نماز به پایان برسد و سلام داده شود, یک بار گفته میشود (لا اله الا الله) و به دنبال آن تسبیحات حضرت زهرا علیها السلام خوانده شود وبعد از آن به سجده رفته و صد بار بگویند: (اللهم صل علی محمد و آل محمد).

  • ۹۱/۱۲/۲۶
  • ۳۱۱ نمایش
  • منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی