به راه بیاییم تا از راه بیاید

اللهم عجل لولیک الفرج

به راه بیاییم تا از راه بیاید

اللهم عجل لولیک الفرج

به راه بیاییم تا از راه بیاید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

مهدویت - سوال 61

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۰۳:۴۳ ب.ظ

سوال :لطفا پندی از امام عصر(عج) به این حقیر عنایت بفرمایید.

پاسخ :از آن حضرت احادیث و سخنانی نقل شده که به صورت توقیع و نامه به دست ما رسیده است . در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می شود :

 فلیعمل کل امر منکم بما یقرب من محبتنا, و یتجنَّب ما یدنیه من کراهتنا و سخطنا پس هر یک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک سازد, و از آنچه خوشایند ما نیست و باعث کراهت و خشم ما است, دوری گزیند (بحار الانوار , ج53, ص176,ح7).

2.  ما ارغم انف الشیطان افضل من الصلاة فصلها و ارغم انف الشیطان هیچ چیز مانند نماز, بینی شیطان را به خاک نمی ساید, پس نماز بگزار و بینی ابلیس را به خاک بمال  (همان, ج53, ص182, ح11).

3. اجعلوا قصدکم الینا بالمودة علی السنة الواضحة, فقد نصحت لکم, و الله شاهد علی و علیکم هدف و مقصد خویش را نسبت به محبت و دوستی ما(اهل بیت) بر مبنای عمل به سنت و اجرای احکام الهی قرار دهید پس همانا که موعظه ها و سفارش های لازم را نمودم, و خداوند متعال نسبت به همه ما و شما گواه است  (همان, ج53, ص179,ح9).

4.علی بن ابراهیم بن مهزیار اهوازی یکی از شیفتگان دیدار حضرت مهدی (علیه السلام) بود که در عصر غیبت صغری, نوزده بار به قصد دیدار مولای علیه السلام)) رنج سفر حج و درنوردیدن بیابان های خشک و بی آب و علف عربستان را به جان خرید و سرانجام در بیستمین سفر توفیق دیدار حضرت نصیب او شد و آن حضرت به وی فرمودند:

 من شبانه روز چشم به راه تو بودم, چه شد که دیر پیش ما آمدی؟ عرض کرد: مولای من, کسی که مرا به سوی شما راهنمایی کند پیدا نکردم. حضرت فرمودند: کسی را پیدا نکردی؟ آن گاه با انگشت به زمین کوبیدند و پس از لحظاتی فرمودند: نه, این طور نیست. دلیلش این است که شما به زیاد کردن مال و اموال خود پرداختید و به مؤمنان ضعیف, ظلم و ستم روا داشتید و بین خود قطع رحم نمودید پس الآن چه عذری دارید؟ عرض کرد: هیچ جز توبه, توبه, بخشش و گذشت. آن گاه فرمودند: ای پسر مهزیار, اگر استغفار و طلب آمرزش بعضی از شما برای برخی دیگر نمی بود, هر که روی زمین بود, غیر از شیعیان خاص که کردارشان با گفتارشان همانند و مشابه است, هلاک می شد.

( سید هاشم بحرانی, تبصرة الولی ممن رای القائم المهدی (علیه السلام), رساله ی 46 ).

برای مطالعه سخنان گهربار امام عصر(عج) می توانید به کتاب های زیر مراجعه کنید:

1. صحیفه سجادیه, کریمی جهرمی

2. پیام های امام زمان, لنگرودی

3. جلوه نگار, احمد حیدری

4. نشانی از امام غایب, مهدی رکنی

5. فرمایشات حضرت بقیة الله, خادمی شیرازی حدیث از حضرت مهدی(عج), علی اصغر رضوانی.

  • ۹۱/۱۲/۲۶
  • ۳۲۷ نمایش
  • منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی